Skip to content

Primary Menu
  • home
  • ΑΠΟΨΑΡΑ ΜΑΣ
  • ΑΝΑΚΡΙΣΕΙΣ
  • ΠΗΓΑΜΕ ΤZΑΜΠΑ ΣΕ LIVE
  • ΜΟΥΣΑΦΙΡΗΔΕΣ
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ
  • Agenda
  • ΑΠΟΨΑΡΑ ΜΑΣ

LINGUA MORTIS ORCHESTRA: “LMO”

Η επιλογή των Rage να διαχωρίσουν το heavy μουσικό τους πρόσωπο, με το πιο κλασικίζον, από τη μια θα χαροποιήσει τους fan της μπάντας, από την άλλη αποτελεί ρίσκο.
Στέφανος Στεφανόπουλος July 30, 2013
LINGUA MORTIS ORCHESTRA: “LMO”

Η επιλογή των Rage να διαχωρίσουν το heavy μουσικό τους πρόσωπο, με το πιο κλασικίζον, από τη μια θα χαροποιήσει τους fan της μπάντας, από την άλλη αποτελεί ρίσκο.

Διότι οι Rage και οι Lingua Mortis Orchestra είναι δύο διαφορετικές πλευρές του ίδιου νομίσματος, και εύλογα μπορεί κάποιος να αναρωτηθεί το κατά πόσο θα μπορέσουν να τις αντιπροσωπεύσουν επάξια τα δύο αυτά σχήματα, μιας και μέχρι στιγμής τα heavy και τα κλασσικά στοιχεία είχαν μάθει να συνυπάρχουν στα album τους, δημιουργώντας ένα πολύπλευρο αποτέλεσμα.

Το σαράκι με τις ορχήστρες είχε μπει από το 1996 στο πετσί των Rage και το εκμεταλλεύτηκαν με τον καλύτερο τρόπο αφήνοντας στο διάβα τους εξαιρετικά δείγματα συμφωνικής μουσικής γραφής. Εν έτει 2013, είπαν να το πάνε ένα βήμα παραπέρα…

Το μοιρολόι στην εισαγωγή του “Cleansed By Fire” και η όλη εξέλιξη του δεκάλεπτου εναρκτήριου κομματιού του “LMO”, δείχνει πως οι Rage άδραξαν την ευκαιρία για να δοκιμάσουν κάποια πράγματα παραπάνω, τα οποία ίσως και να δίσταζαν να χρησιμοποιήσουν στην κανονική τους μπάντα. Αχρείαστη ίσως η μεγάλη διάρκεια, αλλά αρκετά καλή σύνθεση που σε σημεία ξυπνάει αναμνήσεις “In a Nameless Time”.

Σε πιο heavy μονοπάτια περπατάει το επτάλεπτο “Scapegoat”, με τη συμμετοχή του Henning Basse (Sons of Seasons, Mayan, ex- Metallium) να μην προσδίδει και κάτι το ιδιαίτερο στο τελικό αποτέλεσμα, αλλά σε γενικές γραμμές να αποτελεί μια πολύ καλή σύνθεση.

Το “The Devil’s Bride” είναι το πρώτο εκ των δύο κομματιών που έχει γραφτεί από τον Victor Smolski και τον Peavy Wagner, μιας και στα έξι από τα οκτώ τραγούδια, τη μουσική έχει επιμεληθεί μόνος του ο Victor. For the record, όλοι οι στίχοι ανήκουν στον Peavy (όπως πάντα). Ο λόγος που το αναφέρω είναι για να αναδείξω την ολοένα και μικρότερη συμμετοχή του ιδρυτή της μπάντας στη σύνθεση των κομματιών. Σε ότι αφορά το “The Devil’s Bride”, συμπαθέστατο μεν, τυπικό Rage δε…

Η αρχή του “Lament” μου θυμίζει κάπως το “Memory” από το θεατρικό Cats. Μελιστάλαχτη μπαλάντα, σίγουρα όχι από τις καλύτερες που έχουν γράψει οι Rage, αλλά αρκετά όμορφη.

Η δίλεπτη εισαγωγή “Oremus” οδηγεί στο “Witches’ Judge”, ένα ακόμη heavy κομμάτι, πάντα συνοδευόμενο από ορχήστρα, το οποίο ουσιαστικά αναδεικνύει την Rage ταυτότητα του project και παράλληλα με κάνει να αναρωτιέμαι γιατί το album δε συγκαταλέγεται στην επίσημη δισκογραφία του σχήματος.

Το δεύτερο τραγούδι που έχει βάλει το χεράκι του ο Peavy είναι το εννιάλεπτο “Eye to Eye” και αποτελεί μια από τις καλές στιγμές του “LMO”, ενώ τους τίτλους τέλους φέρνει το νοσταλγικό “Afterglow”, αφήνοντάς σου μια γλυκιά γεύση στο μουσικό ουρανίσκο.

Ως bonus tracks συναντώνται δύο συνθέσεις της μπάντας από το “Welcome to the Otherside” του 2001 (αλήθεια, τόσα χρόνια πέρασαν;), τα “Straight to Hell” και “One More Time”, επαναεκτελεσμένες μαζί με ορχήστρα.

Να σημειώσω επίσης και τη συμμετοχή στα περισσότερα τραγούδια των Jeannette Marchewka και Dana Harnge που δανείζουν τα φωνητικά τους (οπερετικά και μη), δίνοντας το απαραίτητο γυναικείο touch που αρμόζει σε κυκλοφορίες συμφωνικού τύπου.

Η παραγωγή δια χειρός Charlie Bauerfeind (Blind Guardian, Hammerfall etc) και Victor Smolski στα πασίγνωστα Twilight Hall Studios της Γερμανίας, αποτελεί μεγάλο ατού του “LMO”, που πιο πολύ μοιάζει με έναν τυπικό Rage δίσκο, παρά με κάτι το διαφορετικό. Μπορεί εκ πρώτης όψεως να φαντάζει κάτι “άλλο”, ή το σχήμα να δοκιμάζει κάποια νέα πράγματα, παρόλα αυτά μιλάμε για ένα δίσκο που καθόλη τη διάρκειά του είναι αμιγώς Rage, έτσι όπως μας έχουν συνηθίσει από τον ερχομό του Victor και μετά. 

Εν ολίγοις, το “LMO” είναι ένα αρκετά καλό album, το οποίο θα ευχαριστήσει τους οπαδούς της μπάντας, αλλά σίγουρα δε θα καταφέρει να τους απογειώσει. Όπως έγραψα και παραπάνω, ουσιαστικός λόγος για τη δημιουργία των Lingua Mortis Orchestra δεν υπήρχε. Κατά τ’ άλλα, αγαπάμε Rage, όπως και να έχει.

About the Author

Στέφανος Στεφανόπουλος

Author

Γεννήθηκε την ίδια ακριβώς ημέρα με τα CD και μάλλον για αυτό ασχολείται τόσο πολύ με τη μουσική. Όταν δεν γράφει για αυτή, αγοράζει CD, και όταν δεν αγοράζει, θα τον βρείτε είτε να παριστάνει τον dj σε διάφορα μαγαζιά της Αθήνας, είτε να προσπαθεί να κατεβάσει κάποια ιδέα για διαφήμιση. Στο Rockway.gr εντάχθηκε το 2010 και κάπως, κάπου, κάποτε, βρέθηκε να κρατάει και τα κλειδιά του. Δεν συμπαθεί τους ψευτοκουλτουριάρηδες, τους ξερόλες και τη μουστάρδα. Δηλώνει εγωιστής, κυνικός και fan του Philip Dick.

View All Posts

Post navigation

Previous: ΑΝΩΡΙΜΟΙ: “Αποβλάκωσιc”
Next: BLACK TUSK: “Tend No Wounds” ΕΡ

You may have missed

skelt
  • ΑΠΟΨΑΡΑ ΜΑΣ

The Skelters: “Con Man’s Chronicles”

Βασίλης Χατζηβασιλείου November 7, 2025
IMG_2911_SnapseedCopy
  • Highlights
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ

Amebix και Neurosis: Το σκοτάδι που έγινε τελετουργία

Βαγγέλης Γιαννακόπουλος November 7, 2025
IMG_7362
  • ΑΠΟΨΑΡΑ ΜΑΣ

Wino: “Create or Die”

Βασίλης Χατζηβασιλείου November 5, 2025
IMG_7375
  • ΑΠΟΨΑΡΑ ΜΑΣ

Chat Pile/Hayden Pedigo: “In The Earth Again”

Βασίλης Χατζηβασιλείου November 5, 2025

Contact Us

Contact us

melodylane.webzine@gmail.com

  • Facebook
  • Instagram
Copyright Melodylane.gr 2025 © All rights reserved. | MoreNews by AF themes.
This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Cookie settingsACCEPT
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT