Στις αρχές του 2000 είχαν κάνει αίσθηση με το “Light of Day, Day of Darkness”, ένα album που περιείχε ένα κομμάτι και μόνο, διάρκειας 60 λεπτών, συνεχίζοντας το σερί καλών κυκλοφοριών τα επόμενα χρόνια με τα “A Blessing in Disguise” και “The Quiet Offspring”.
Δυστυχώς, ένα μεγάλο κενό ακολούθησε, το οποίο τελείωσε το 2020 με την κυκλοφορία του εξαιρετικού “Leaves of Yesteryear”, και η ανακοίνωση μιας επικείμενης τριλογίας χαροποίησε τους λάτρεις της σκοτεινής progressive metal σκηνής.
Ο Kjetil Nordhus, τραγουδιστής των Νορβηγών, Green Carnation συνομίλησε με τον Δημήτρη Μαρσέλο και μίλησε για το πρώτο μέρος της προαναφερθείσας τριλογίας, “A Dark Poem, Part I: The Shores of Melancholia” και τα μελλοντικά σχέδια της μπάντας.
-Γεια σου, Kjetil, και συγχαρητήρια για το νέο άλμπουμ! Ένιωσα σαν να γύρισα λίγο πίσω στο χρόνο. Τα τραγούδια του album εξελίχθηκαν από απομεινάρια της εποχής των «Light of day…»/ «Blessing in disguise»; Η ατμόσφαιρα έδειχνε πραγματικά προς εκείνη την περίοδο.
Γεια σου, Δημήτρη. Ευχαριστώ πολύ! Νομίζω ότι αυτό που ακούς είναι ο ήχος των Green Carnation το 2025. Φυσικά, στα νέα τραγούδια θα υπάρχουν στοιχεία από παλαιότερα άλμπουμ, και εκτός από τον ντράμερ, είμαστε βασικά η ίδια σύνθεση με τότε. Ακόμα και ο Endre Kirkesola επέστρεψε στα πλήκτρα. Ωστόσο, όταν αποφασίσαμε να συνεχίσουμε ως μπάντα μετά την επιστροφή μας το 2016, συζητήσαμε πολύ για το τι κάνει τους Green Carnation μοναδικούς. Και βρήκαμε διαφορετικά στοιχεία σε κάθε δίσκο που κάναμε τη δεκαετία του 2000, τα οποία πιστεύουμε ότι μας κάνουν αυτό που είμαστε. Θέλαμε να το έχουμε αυτό κατά νου όταν δημιουργούσαμε νέα μουσική, όχι για να μας περιορίσει με κάποιον τρόπο, αλλά ως κίνητρο.
-Στιχουργικά, ασχολείστε με τη θλίψη και την απώλεια. Δεδομένου ότι μιλάμε για το πρώτο μέρος μιας τριλογίας, τα άλλα δύο μέρη θα συνεχίσουν στην ίδια κατεύθυνση ή θα προχωρήσουμε προς την αποδοχή και τη λύτρωση, για παράδειγμα;
Η θλίψη και η απώλεια ήταν παράγοντες που μας άγγιξαν κατά τη διάρκεια της σύνθεσης αυτής της τριλογίας, οπότε φοβάμαι ότι αυτά είναι θέματα που ο ακροατής θα βρει σε όλα τα άλμπουμ. Φυσικά, θα βρείτε και στιγμές φωτός και κατανόησης, αλλά συνολικά χρειαζόμασταν ολόκληρη την τριλογία για να ασχοληθούμε με τα κύρια θέματα.
-Έχουν ήδη συντεθεί τα επόμενα μέρη της τριλογίας; Θα συνεχίσουν στην ίδια ατμόσφαιρα ή πρέπει να περιμένουμε κάτι διαφορετικό;
Ναι, όλα έχουν συντεθεί και ηχογραφηθεί. Τα άλμπουμ θα είναι διαφορετικά μεταξύ τους, αλλά νομίζω ότι θα είναι εύκολο να καταλάβει κανείς ότι ανήκουν στο ίδιο σύνολο, ίσως ειδικά μετά την κυκλοφορία του τρίτου άλμπουμ. Όσοι ζουν, θα καταλάβουν…
– Το «Leaves of Yesteryear» ήταν επίσης μια πολύ ισχυρή δήλωση μετά από 15 χρόνια απουσίας, αλλά δυστυχώς δεν υπήρχε ο χρόνος και ο χώρος για να προωθηθεί με μια περιοδεία. Θα είναι μέρος του setlist στην επόμενη περιοδεία σας;
Ναι, ήταν πραγματικά κρίμα, για να είμαι ειλικρινής. Αλλά η πανδημία κατέστρεψε πολλά σχέδια για πολλούς ανθρώπους και συγκροτήματα, οπότε δεν είμαστε οι μόνοι. Ιδανικά θα θέλαμε να συμπεριλάβουμε τραγούδια από το Leaves of Yesteryear στα φεστιβάλ και τα set των περιοδειών μας, αλλά φυσικά τώρα πρέπει να επικεντρωθούμε στα τραγούδια από τα καινούρια μας άλμπουμ. Αλλά αυτό εξαρτάται από τη διάρκεια των σετ, φυσικά. Αν είναι δυνατόν, θα ήταν φυσικό για εμάς να συμπεριλάβουμε και τραγούδια από αυτό το άλμπουμ.
-Μιλώντας για περιοδείες, έχετε σχέδια να περιοδεύσετε στην Ευρώπη;
Μετά την κυκλοφορία του The Shores of Melancholia και την ανταπόκριση τόσο από τους κριτικούς όσο και από το κοινό γενικά, υπήρξε αρκετό ενδιαφέρον από φεστιβάλ και διοργανωτές περιοδειών. Έχουμε μεγάλες προσδοκίες για αυτό το υλικό ζωντανά και μας ενδιαφέρει πολύ να το παρουσιάσουμε σε φεστιβάλ και σε περιοδείες το 2026 και το 2027. Δεν θα κάνουμε περιοδείες 5-6 εβδομάδων, αλλά υπάρχει ρεαλιστική ελπίδα ότι πολλοί από όσους θέλουν να μας ακούσουν ζωντανά θα έχουν την ευκαιρία μέσα στα επόμενα δύο χρόνια.
-Το εξώφυλλο έχει σχεδιαστεί και πάλι από τον Niklas Sundin (πρώην Dark Tranquillity). Είναι πιο εύκολο να επιτευχθή το επιθυμητό αποτέλεσμα αν ο καλλιτέχνης είναι κάποιος που σας ταιριάζει μουσικά; Πώς είναι η συνεργασία μαζί του;
Ναι, όταν συζητούσαμε από ποιον να ζητήσουμε να αναλάβει αυτό το τεράστιο καλλιτεχνικό έργο, που είναι πραγματικά, το όνομα του Niklas ήρθε πολύ γρήγορα. Το θέμα με τον Niklas είναι ότι, εκτός από το ότι είναι ένας καταπληκτικός καλλιτέχνης, καταλαβαίνει πολύ καλά τους Green Carnation. Είμαστε της ίδιας ηλικίας, έχουμε εξελιχθεί μαζί στον κόσμο της μουσικής και είχαμε μεγάλες ελπίδες ότι θα μας έδινε ακριβώς αυτό που χρειαζόμασταν για αυτό το έργο. Συζητήσαμε για το όλο θέμα, για το τι χρειαζόμασταν, του στείλαμε όλα τα demo και τους στίχους και του δώσαμε πλήρη καλλιτεχνική ελευθερία. Φυσικά, μας παρουσίασε ιδέες που ξεπέρασαν τις προσδοκίες μας.
-Στο εξώφυλλο, τα φωτεινά χρώματα υπερισχύουν των πιο σκούρων, δείχνοντας ίσως την επιμονή του φωτός πάνω στο σκοτάδι. Ήταν μια συνειδητή επιλογή ή κάτι που ο ίδιος ο Niklas σχεδίασε αφού άκουσε το άλμπουμ;
Ναι, ήταν οι εντυπώσεις του Niklas αφού άκουσε το σύνολο. Νομίζω ότι το άλμπουμ είναι γεμάτο πολυπλοκότητα και αντιφάσεις και νομίζω ότι το εξώφυλλο το καλύπτει (sic.) με έναν υπέροχο τρόπο.
– Το «The slave that you are» ήταν μια έκπληξη, που έδειξε μια πιο ακραία πλευρά των Green Carnation, με τη βοήθεια του κ. Grutle Kjellson των Enslaved. Διαβάζοντας τους στίχους, μοιάζει με ένα κάλεσμα αφύπνισης, που προτρέπει τον ακροατή να μην κάνει συμβιβασμούς. Αυτή ήταν η πρόθεσή σας;
Ήταν απολύτως σκόπιμο να τοποθετηθεί ακριβώς εκεί που τοποθετήθηκε, μετά το Me, My Enemy. Είναι επίσης το πρώτο τραγούδι στη δεύτερη σελίδα του LP, βοηθώντας αυτή τη σελίδα να κάνει ένα δυναμικό ξεκίνημα. Αλλά – σοβαρά – ήταν εξαιρετικά σημαντικό για εμάς να συγκεντρώσουμε τραγούδια σε αυτό το άλμπουμ, ώστε το άλμπουμ να είναι ολοκληρωμένο. Ήταν αρκετά προφανές για εμάς ποιο θα ήταν το εναρκτήριο κομμάτι, αλλά μετά από αυτό έπρεπε να βάλουμε τα τραγούδια στη σειρά που θα έδινε στον ακροατή την καλύτερη εμπειρία. Και νομίζω ότι το καταφέραμε.
-Το πρώτο μέρος του τίτλου του άλμπουμ, «A dark poem», με κάνει να θέλω να ρωτήσω ποια είναι η σχέση σας με την ποίηση εκτός από το να γράφετε στίχους. Έχετε κάποιον αγαπημένο ποιητή, για παράδειγμα;
Θα ήταν καλύτερα να απαντήσει σε αυτή την ερώτηση ο κύριος στιχουργός του A Dark Poem, ο Stein Roger Sordal. Αλλά ξέρω ότι ο Arthur Rimbaud υπήρξε κεντρική πηγή έμπνευσης για αυτόν σε όλη αυτή τη διαδικασία. Θα βρείτε μερικές πολύ σαφείς αναφορές σε αυτό στο τρίτο άλμπουμ.
-Όπως πάντα, σας ζητώ να κλείσετε αυτή τη συνέντευξη με μερικούς στίχους από το νέο άλμπουμ, προσκαλώντας τους αναγνώστες μας να το βάλουν στη λίστα αναπαραγωγής τους.
“Alive, alive
Darkness got the best of me
I’m not living, I’m just alive
I’m not living, I’m just alive”
–Σε ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σου!
Παρομοίως. Και σε ευχαριστώ για την υποστήριξη!