
Είδος: Psych/Punk/Garage Rock
Δισκογραφική: DEATHGOD CORP
Ημ. Κυκλοφορίας: 8 Αυγούστου 2025
Σε όποια έκφανση και έκφραση και αν πετύχουμε τους Καλιφορνέζους Osees, είτε σαν Thee Oh Sees ακόμα και Oh Sees, μας αφήνουν αποσβολωμένους, για να μην πω σαν χάνους με το στόμα ανοιχτό, με την αστείρευτη και πειραματική προσέγγιση που προσεγγίζουν την μουσική τους.
Ενώ ο ίδιος ο εγκέφαλος του όλου εγχειρήματος John Dwyer από την πλευρά του λειτουργεί σαν ηλεκτρική γεννήτρια που στοχεύει στην διαρκή αναγέννηση του πειραματικού punk ήχου, και όχι μόνο, με τον Stu Mackenzie να παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις καθότι είναι ηλίου φαεινότερο ότι αποτελεί μεγάλη επιρροή για αυτόν και τους KGLW.
Στα του δίσκου τώρα οι Osees επιστρέφουν με το “Abomination Revealed at Last”, που λειτουργεί σαν υπενθύμιση πως ο Dwyer και η παρέα του δεν έχουν καμία διάθεση να ησυχάσουν ούτε να εφησυχάσουν την καλλιτεχνική τους εξέλιξη. Από το πρώτο δευτερόλεπτο, η μπάντα εκτοξεύει ωμό, θορυβώδες και υπερβολικά φορτισμένο punk, ποτισμένο με πολιτική οργή και την πάντα ακούραστη διάθεση για ανατροπή. Η ενέργεια εδώ είναι πυκνή και αδυσώπητη με τις κιθάρες να ξυρίζουν, τα τύμπανα να δέρνονται αλύπητα, με τη φωνή του Dwyer να λειτουργεί σαν μαχαίρι που σχίζει τον θόρυβο.
Η μουσική κατεύθυνση παραμένει πολυσχιδής, κάτι που χαρακτηρίζει τη διαδρομή του Dwyer από τα υπόγεια πειραματικά projects των OCS μέχρι το garage-psych και τις prog εκρήξεις των Thee Oh Sees. Το νέο άλμπουμ παίρνει την ωμή punk ορμή του “A Foul Form” και την μπολιάζει με ψυχεδελικά ξεσπάσματα, industrial αιχμές και synth-punk αποχρώσεις. Κομμάτια όπως το “Flight Simulator” μεταμορφώνονται στη μέση τους, περνώντας από μανιακό πανκ σε παραληρηματικό ψυχεδελικό breakdown, ενώ το “Infected Chrome” βυθίζεται σε cyberpunk υφή με glitch αισθητική. Αυτές οι διαρκείς μεταμορφώσεις δεν είναι τυχαίες και είναι με τη σφραγίδα του Dwyer, που ξέρει να αποδομεί το ίδιο του το υλικό και να το ξαναχτίζει επί σκηνής ή στο στούντιο.
Ο πειραματισμός εδώ δεν είναι επιφανειακός στολίσκος, είναι το DNA του άλμπουμ. Οι Osees συνεχίζουν να αποδεικνύουν ότι το χάος μπορεί να έχει δομή και ότι ο θόρυβος μπορεί να γίνει εθιστικός. Μέσα από 12 πυκνά κομμάτια, η μπάντα εναλλάσσει σύντομες, εκρηκτικές επιθέσεις με συνθέσεις που απλώνουν τον ήχο και αφήνουν τον ακροατή να χαθεί. Οι στίχοι, άλλοτε ωμοί κι επιθετικοί, άλλοτε υπαινικτικοί, κρατούν τον πολιτικό παλμό σταθερά ψηλά.
Η ιστορική πορεία του ιθύνοντα νου αποδεικνύει ότι δεν πρόκειται για έναν δημιουργό που επαναλαμβάνει τον εαυτό του. Από τα πρώτα garage-punk riff μέχρι τις prog και free-jazz αναζητήσεις, και από το vintage synth-pop του “Intercepted Message”στην απουσία κιθάρας στο “SORCS 80”, κάθε άλμπουμ είναι και ένα διαφορετικό πείραμα.
Το “Abomination Revealed at Last” τοποθετείται ως η πιο συμπαγής, αλλά ταυτόχρονα απρόβλεπτη, έκφραση αυτής της πορείας, ένα σφιχτοδεμένο, εκρηκτικό έργο που λειτουργεί και σαν πολιτική δήλωση και σαν ωδή στον δημιουργικό τυχοδιωκτισμό.
Εν κατακλείδι, ο νέος δίσκος των Osees είναι η απόδειξη ότι το punk μπορεί να μεγαλώσει χωρίς να χάσει τα δόντια του, ότι η πειραματική διάθεση μπορεί να συνυπάρχει με αδυσώπητη ενέργεια, και ότι ο John Dwyer παραμένει ένας από τους πιο ανήσυχους και αστείρευτους δημιουργούς της εποχής μας, χωρίς να έχει (όχι ότι το επιδιώκει κιόλας) λάβει την αναγνώριση που του αντιστοιχεί.
Είναι ένας δίσκος που δεν σε αφήνει να πάρεις ανάσα και κάπως έτσι, σε κάνει να θες να τον ξαναζήσεις αμέσως.
Facebook: https://www.facebook.com/share/14JGNfo96Dm/?mibextid=wwXIfr
Bandcamp: https://ohsees.bandcamp.com/album/abomination-revealed-at-last
